مجلة تفوق في علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية
Volume 9, Numéro 1, Pages 157-175
2024-06-11
Authors : Benhafaf Soumia .
This research discusses the point of view of teachers of physical education and sports about the role of the class in reducing school bullying during the middle stage. We tested three indicators, which are the curriculum, the teacher and the emotional object, we used the descriptive method and our hypotheses were tested through the use of a questionnaire distributed to a sample of thirty Professors in the state of Laghouat. The results indicated that there is an effective role for the physical education class in reducing the severity of the bullying phenomenon among middle school students. يناقش هذا البحث وجهة نظر أساتذة التريبة البدنية والرياضية حول دور الحصة في التقليل من ظاهرة التنمر المدرسي خلال الطور المتوسط عن طريق ثلاث أبعاد وهي المنهاج، الأستاذ والبعد الوجداني، استخدمنا المنهج الوصفي وقد تم اختبار فرضيات من خلال استخدام استبيان تم توزيعه على عينة مكونة من ثلاثين أستاذا بولاية الأغواط. دلت النتائج على وجود دور فعال لحصة التربية البدنية في التقليل من حدة ظاهرة التنمر لدى تلاميذ الطور المتوسط
PHYSICAL AND SPORTS EDUCATION CLASS; BULLYING ; BULLYING PHENOMENON, ; PHYSICAL AND SPORTS EDUCATION CURRICULLUM ; TEACHER OF PHYSICAL AND SPORTS EDUCATION ; THE EMOTIONAL OBJECT.
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Benlarbi Yahia
.
Rabouh Mohamed
.
Hachi Belkheir
.
pages 258-270.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
براهيمي عيسى
.
صلحاوي حسناء
.
ص 229-249.