الرواق
Volume 10, Numéro 1, Pages 673-691
2024-06-01

Quality Standards For Evaluating The Conduct Of Exams In Higher Education From The Point Of View Of Some Professors Of Psychology

Authors : Meddah Fatima Zahra .

Abstract

Abstract: This study aimed to find out the degree of availability of the standard of quality in the evaluation aspect of the process of conducting examinations at the Algerian university from the point of view of university professors. Its total standard deviation was (0.50), and its relative weight was (58%). We can conclude that this degree definitely negatively affects the quality of the examination system at the Algerian university الملخص: هدفت هذه الدراسة إلى معرفة درجة توفر معيار الجودة في الجانب التقويمي لعملية تسيير الامتحانات بالجامعة الجزائرية من وجهة نظر الأساتذة الجامعيين، وقد خلصت النتائج إلى توفر معيار الجانب التقويمي (في عملية تسيير الامتحانات) بدرجة متوسطة وهو ما عكسه قيمة الوسط الحسابي (0.58)، كما بلغ الانحراف المعياري الكلي له (0.50) ، و بلغ الوزن النسبي له (58%)، يمكننا أن نستخلص أن هذه الدرجة حتما تؤثر سلبا على جودة نظام الامتحانات بالجامعة الجزائرية

Keywords

Keywords: Quality standards , evaluating