الرواق
Volume 10, Numéro 1, Pages 423-452
2024-06-01
الكاتب : عيشوني عبد السلام .
تعتبر شركة كوندور الجزائرية شركة رائدة متخصصة في مجال الإلكترونيات والأجهزة الكهرو منزلية والوسائط المتعددة، تأسست سنة 2002 وهي جزء من مجموعة بن حمادي، تنتج وتسوق مجموعة متنوعة من المنتجات مثل الهواتف الذكية والحواسيب والتلفزيونات والثلاجات والغسالات وغيرها...، وتسعى لتحسين صورتها الذهنية لدى المواطن عموما والمستهلك خصوصا من خلال تقديم منتجات ذات جودة عالية وأسعار تنافسية وخدمات ما بعد البيع...إلخ، كما تهتم الشركة بالمسؤولية الاجتماعية وتدعم العديد من المشاريع الثقافية والرياضية والإنسانية، وتهدف إلى توسيع وجودها في الأسواق الإفريقية والأوروبية وتحقيق الريادة في مجال الابتكار والاتقان والجودة. تأتي هذه الدراسة كمقاربة ميدانية اعتمادا على منهج دراسة الحالة باستخدام تقنية الاستبانة باتخاذ عينة متاحة متوافرة من المواطنين الذين يهتمون بمنتجات الشركة وذلك من أجل الوقوف على الدور الذي تلعبه شركة كوندور في بناء صورتها الذهنية لدى المواطن، وتعزيز التفاعل الإيجابي في وجدان المواطنين، حيث سيعتمد على منهج دراسة الحالة بأداتي الاستبانة والمقابلة. Highly recognized as a leader in the field of electronics, household appliances and multimedia, the Algerian company Condor was founded in 2002 as part of The Benhamadi Group. As it produces and markets a diverse range of products such as smartphones, computers, televisions, refrigerators, washing machines, and other items, it also strives to improve its brand image among citizens, particularly among its consumers, by offering high-quality products, competitive prices, and post-sale services. Besides, the company is interested in social responsibility and supports various cultural, sports, and humanitarian projects aiming to expand its presence in African and European markets and achieve leadership in the field of innovation, excellence, and quality. This study is carried out as a field approach, applying the case study methodology and using survey techniques, by choosing a readily available sample of citizens who are interested in the company's products with the aim of examining the role played by Condor Company in shaping its brand image among citizens and enhancing their positive interactions. This study, then, will rely on a case study approach using surveys and interviews.
دور، شركة كوندور، الصورة الذهنية، المواطن. ; Role, Condor Company, brand image, citizen.
مجاهدي فاتح
.
قارطي حورية
.
مخلوف سليمة
.
ص 448-474.
بن علي محمد
.
مخلوفي عبد السلام
.
ص 365-376.
لجلط إبراهيم
.
خالدي نعيمة
.
ص 13-32.
شابي سارة
.
عواج سامية
.
ص 792-815.
بن خليفة أحمد
.
بعلي حمزة
.
ص 483-498.