دراسات وأبحاث
Volume 16, Numéro 2, Pages 72-79
2024-04-15

Teaching Literature Through A 21st Century Pedagogical Framework

Authors : Oueld Ahmed Fatima .

Abstract

Technology, nowadays, is omnipresent and indispensable in educational contexts. The presence of technological aids in foreign language classrooms affects largely English language teaching and learning. Due to the ubiquitous nature of technology, the objectives and the pedagogy of teaching English have undergone a great change. Teaching English in the 21st century is no more related to traditional classrooms that are teacher-based. In the 21st century, students must be taught the skills that prepare them for a successful learning , life and work. The focus shifts from learning a foreign language to developing the skills that fulfill the students’ needs in the digital era. The current study is an attempt to concretize the integration the the 4Cs in relation to literary texts as a fundamental subject in FLC. We tried to suggest a set of activities that aim to develop the 4Cs on the part of our students. التكنولوجيا، في الوقت الحاضر، موجودة في كل مكان ولا غنى عنها في السياقات التعليمية. حيث يؤثر وجود الوسائل التكنولوجية في فصول اللغة الأجنبية إلى حد كبير على تدريس اللغة الإنجليزية وتعلمها. نظرًا لطبيعة التكنولوجيا المنتشرة في كل مكان، فقد شهدت أهداف تدريس اللغة الإنجليزية وطريقة تدريسها تغييرًا كبيرًا. و لم يعد تدريس اللغة الإنجليزية في القرن الحادي والعشرين مرتبطًا بالفصول الدراسية التقليدية التي تعتمد على المعلم. في القرن الحادي والعشرين، يجب تعليم الطلاب المهارات التي تؤهلهم للتعلم ولحياة وعمل ناجحين. ويتحول التركيز من تعلم لغة أجنبية إلى تطوير المهارات التي تلبي احتياجات الطلاب في العصر الرقمي. الدراسة الحالية هي محاولة لتحقيق التكامل بين العناصر الأربعة فيما يتعلق بالنصوص الأدبية كموضوع أساسي في FLC. حاولنا اقتراح مجموعة من الأنشطة التي تهدف إلى تنمية التواصل والتعاون والإبداع والتفكير النقدي لدى طلابنا

Keywords

pedagogy ; skills ; the 21st century ; literature ; integration