Beam Journal of Economic Studies
Volume 8, Numéro 1, Pages 397-411
2024-03-16

Ways To Enhance Sustainability Skills In University Education With Reference To The Case Of Algeria (analytical Study)

Authors : Ourrad Fouad .

Abstract

Generally, green jobs require green skills, which are basically formed from non-traditional cognitive skills and are built into formal education at the university. Therefore, sustainability education at the university is the suitable education for the production of this type of skills, simply the reason of its advantages that focus on the student. This study, aims to show the importance and elements of sustainability education, based on some pioneering experiences in some international universities.The study reached interesting results conducting the way of integrating Sustainability in the system of education, particularly the Algerian university and knowing the real situation in this case following the recently programmes used in Algeria. ان الوظائف الخضراء تتطلب مهارات خضراء، والتي تتشكل بدورها من المهارات المعرفية الغير تقليدية وتبنى بالتعليم الرسمي بالجامعة، لهذا يعد تعليم الاستدامة بالجامعة التعليم المناسب لإنتاج هذا النوع من المهارات، لما له من مميزات ترتكز على الطالب، فنهدف في هذه الدراسة الى ابراز أهمية ومقومات تعليم الاستدامة، وذلك استنادا على بعض التجارب الرائدة في بعض الجامعات العالمية، توصلنا الى نتائج مهمة عن كيفية دمج تعليم الاستدامة في النظام التعليمي خصوصا بالجامعة الجزائرية، ومعرفة التقدم الذي أحرزته الجزائر في هذا الاتجاه.

Keywords

Green skills ; sustainability education ; University