مجلة السراج في التربية وقضايا المجتمع
Volume 7, Numéro 4, Pages 34-48
2023-12-30

Making British And American Culture And Civilization Classes Engaging And Enjoyable: A Case Study Of L1 Efl Students At The University Of Saida.

Authors : Raouti Rabha .

Abstract

Abstract: The purpose of this article is to highlight the challenges encountered by L1 EFL students at the University of Saida who encounter British and American culture and civilization for the first time. It delves into the negative attitude that students have towards this course and examines the teacher’s role in alleviating the stress experienced by students in these classes. Furthermore, it investigates ways to make the course more engaging and enjoyable. In this work, I draw on my teaching experience in culture and civilization at the department of English which spans over from 2007 to this time. The results revealed several multifaceted factors associated with the failure of this module. Some of these factors pertain to the subject matter itself, while others are due to the inadequate background knowledge of students who come from high school. The researcher concluded this study by proposing recommendations that emphasize active learning to generate enthusiasm in the classroom. This can be accomplished by utilizing different teaching approaches, incorporating technology, and moving away from conventional methods that rely on memorization and outdated teaching styles. Résumée Le but de cet article est de mettre en évidence les défis auxquels sont confrontes les étudiants de L 1 de l’université de Saida qui étudient pour la première fois la culture et la civilisation Britannique et Américaine. Il examine l’attitude négative des étudiants envers le cours étudie le rôle de l’enseignant dans l’atténuation du stress vécu par les étudiants dans ces classes. De plus, il étudie les moyens de rendre le cours plus agréable. Dans ce travail, je m’appuie sur mo expérience d’enseignement de la culture et de la civilisation au département d’Anglais, qui s’étend de 2007 a ce jour. Les résultats ont montre qu’il existe différent facteurs maltifacettes associes a l’échec de ce module. Certains de ses facteurs sont lies a la matière elle-même, tandis que d’autres sont attrualable a la connaissance de base insuffisante des étudiants qui viennent du lycée. Le chercheur a conclu son étude par des recommandations qui mettent l’accent sur l’utilisation de l’apprentissage actif pour susciter l’enthousiasme en classe. Cela peut être réalisée en utilisant différentes approches d’enseignement, en incorporant la technologie et en s’éloignant des méthodes conventionnelles qui se reposent sur la mémorisation et les styles d’enseignement dépasses. ملخص يتناول هذا المقال التحديات التي تواجه طلاب السنة الأولى في جامعة سعيدة الذين يدرسون الثقافة والحضارة البريطانية والأمريكية لأول مرة. وتتعرض الورقة للموقف السلبي الذي يتبناه الطلاب تجاه هذه الدورة، وكيف يمكن للمدرسين تخفيف الضغط النفسي الذي يعاني منه الطلاب في هذه الفصول، بالإضافة إلى الطرق التي يمكن استخدامها لجعل الحصة أكثر جاذبية ومتعة. تم الاعتماد في هذا البحث على خبرة الباحث في تدريس الثقافة والحضارة في قسم اللغة الإنجليزية، وقد كشفت النتائج عن عدة عوامل متعددة الأوجه ترتبط بفشل هذه الوحدة، بعضها يتعلق بالموضوع نفسه، والبعض الآخر يعود إلى نقص المعرفة الخلفية للطلاب القادمين من المدارس الثانوية. وخلص الباحث إلى توصيات تؤكد على استخدام التعلم النشط لتوليد الحماس داخل الفصل من خلال استخدام أساليب التدريس المختلفة ودمج التكنولوجيا، والابتعاد عن الأساليب التقليدية التي تعتمد على الحفظ والأساليب التدريسية القديمة

Keywords

Key Words: civilization; EFL teaching; negative attitudes; active learning; ICT. ; Mots clés : culture, civilisation, enseignement, EFL, négative attitudes, approches, ICTS ; الكلمات المفتاحية : الحضارة ، التدريس ، المواقف السلبية ، التعلم النشط ، تكنولوجيا المعلومات والاتصالات.