لغة كلام
Volume 10, Numéro 1, Pages 776-787
2024-01-21

Exploring Students' Attitudes Regarding The Use Of Ai-assisted English Language Learning

Authors : Boumaraf Amel .

Abstract

This descriptive study investigates the attitudes of 50 students at the Department of English of Khenchela University towards the use of new innovative AI-assisted English language learning tools. Employing a structured questionnaire, the research aimed to discern and gauge students' satisfaction levels, concerns, and preferences regarding AI technology integration in language education. The results highlighted overwhelming favorable reactions from students demonstrating AI's ability to tailor learning, increase engagement, improve efficiency, and boost learners' motivation and confidence, making EFL more accessible and fun for students of all backgrounds, learning styles, and competence levels. تهدف هذه الدراسة الوصفية إلى استقصاء آراء 50 طالبًا في قسم اللغة الإنجليزية في جامعة خنشلة حول استخدام أدوات التعلم الإنجليزية الجديدة والمبتكرة المساعدة بالذكاء الصناعي. باستخدام استبيان منهجي، يهدف البحث إلى استكشاف آراء الطلاب بخصوص استخدام التعلم باللغة الإنجليزية المساعد بواسطة الذكاء الاصطناعي و التعرف على مستويات رضا هم واهتماماتهم وتفضيلاتهم بشأن تكامل تكنولوجيا الذكاء الاصناعي في تعلم اللغة الانجليزية. أظهرت النتائج ردود فعل إيجابية ساحقة من الطلاب توضح قدرة الذكاء الاصناعي على تخصيص عملية التعلم، وزيادة المشاركة، وتحسين الكفاءة، وزيادة تحفيز الطلاب وثقتهم، مما يجعل تعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية أكثر إمكانية ومتعة للطلاب من جميع الخلفيات، وأنماط التعلم، ومستويات الكفاء

Keywords

Artificial ; intelligence, ; tools, ; technology ; innovative ; الذكاء ; الاصناعي ; أدوات ; تكنولوجيا ; مبتكرة