El-Tawassol التواصل
Volume 29, Numéro 4, Pages 32-48
2023-10-30

Challenges Facing Esp Teachers In Algeria – Meta-analysis

Authors : Missoum Maamar .

Abstract

Abstract The present study explored the challenges EFL teachers are facing in ESP teaching contexts. The methodology consists of a review of fifty-five (55) studies. Based on the findings, I argue that the way ESP teachers are recruited and trained and the excessive expectations of them make their mission quite impossible. This situation would undermine the quality of students’ training as well as the career and well-being of ESP teachers. Nonetheless, EFL teachers can initiate changes to restructure their ESP work environment in order to make their mission more feasible and conducive to better students and teachers’ experiences and satisfaction. Key words: EFL Teacher - ESP teacher – Mission Impossible – Feasible Mission - Learning Goals – Teachers’ Role التحديات التي تواجه أساتذة اللغة الإنجليزية كلغة إختصاص في الجزائر - دراسة تحليلية ملخص تتناول هذه الدراسة بالبحث التحديات التي يواجهها مدرسو اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في سياق تعليم اللغة الإنجليزية كلغة إختصاص. منهجية البحث المستعملة هي تحليل مضمون خمسة وخمسين (55) دراسة. تظهر نتائج الدراسة أن الطريقة التي يتم بها توظيف وتدريب أساتذة اللغة الإنجليزية كلغة إختصاص والتوقعات المفرطة المنتظرة منهم تجعل مهمتهم شبه مستحيلة. وهذا من شأنه أن يقوض جودة تدريب الطلاب وكذلك الحياة المهنية لأساتذة اللغة الإنجليزية كلغة إختصاص. ومع ذلك ، يمكن للأساتذة المبادرة بإجراء بعض التغييرات لإعادة هيكلة بيئة عملهم من أجل جعل مهمتهم ممكنة والمساعدة على تحسين تجارب الطلاب والأساتذة ورضاهم. الكلمات المفتاحية: مدرسو اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية - مدرسو اللغة الإنجليزية كلغة إختصاص - المهمة المستحيلة - المهمة الممكنة - أهداف التعلم - دور والأساتذة Défis Auxquels sont Confrontés les Enseignants de l'ESP en Algérie - Méta-Analyse Résumé Cette étude a exploré les défis auxquels les enseignants sont confrontés dans les contextes d'enseignement de l’anglais langue de spécialité (ESP). Les résultats d’une analyse du contenu de cinquante-cinq (55) études indiquent que le mode de recrutement, la formation et les attentes excessives des enseignants ESP rendent leur mission quasiment impossible. Cette situation porterait atteinte à la qualité de la formation ainsi qu'à la carrière et au bien-être des enseignants. Néanmoins, les enseignants peuvent restructurer leur environnement de travail afin de rendre leur mission plus réalisable. Mots clés: Enseignants EFL - Enseignants ESP - Mission impossible - Mission réalisable - Objectifs d'apprentissage - Rôle des enseignants

Keywords

EFL Teacher ; ESP teacher ; Mission Impossible ; Feasible Mission ; Learning Goals ; Teachers’ Role