المعيار
Volume 28, Numéro 1, Pages 965-978
2024-01-15

Symbolic Hybridity And The Identity Crisis In Vampire Fiction: Niklaus Mikaelson

Authors : Ayech Hamraoui Meriem . Bensahla Tani Sara .

Abstract

The effects of the imperialist agenda are ever present. Nations, even after acquiring their freedoms, suffer from the residue of an oppressive self. The heritage of colonialism includes a set of elements such as identity crisis as a result of hybridity. The latter denotes an unwanted marriage between two ambivalent cultures. Gothic fiction carries in its pleats symbolic instances of colonization wherein the vampire is often compared to the coloniser. In this paper the aim is to analyze the vampire as an invader in parallel to another mystical creature, a werewolf, who is believed to take the role of the colonised. Niklaus Mikaelson, the hybrid, is put under scrutiny as the best sample to study the symbolic representation of a colonial hybridity between the self and the other, the supreme vampire and the lowlife werewolf. للأجندة الإمبريالية آثار دائمة. فبعض الأمم ، حتى بعد حصولها على حرياتها ، تعاني من بقايا الذات القمعية. يتضمن تراث الاستعمار مجموعة من العناصر مثل أزمة الهوية الناتجة عن التهجين. يشير الأخير إلى زواج غير مرغوب فيه بين ثقافتين متناقضتين. يُعتقد أن الخيال القوطي يحمل في طياته أمثلة رمزية للاستعمار حيث غالبًا ما يُقارن مصاص الدماء بالمستعمِر. يهدف هذا المقال إلى تحليل مصاص الدماء باعتباره غازيًا بالتوازي مع مخلوق خيالي آخر ، المستذئب ، الذي يعتقد أنه يأخذ دور المستعمَر. تم وضع نيكلاوس مايكلسون، الهجين، تحت الفحص باعتباره أفضل عينة لدراسة التمثيل الرمزي للتهجين الاستعماري بين الذات والآخر ، مصاص الدماء الأسمى والمستذئب الأدنى

Keywords

colonialism ; identity crisis ; hybridity ; gothic fiction ; Niklaus Mikaelson