مجلة أبحاث كمية ونوعية في العلوم الاقتصادية والادارية
Volume 5, Numéro 1, Pages 29-47
2024-01-12

تأثير جائحة كوفيد-19 على التسويق الالكتروني للسياحة

الكاتب : بدروني عيسى . لحرش الطاهر . بهاز صبرينة .

الملخص

ملخص: تهدف هذه الدراسة إلى توضيح أهمية تبني التسويق الالكتروني للنشاط السياحي على مستوى المنظمات السياحية في الجزائر، خاصة مع إجراءات الحجر الصحي الناتج عن جائحة كوفيد-19، مع توضيح أهم الخطوات التي تمكن من النجاح والاستفادة من تطبيقه، بدءا من انشاء مواقع الكترونية، وصولا إلى كيفية التعامل مع العملاء عبر هذه القنوات الاتصالية الحديثة وايصال الخدمة بوقت ممتد، تكلفة أقل، معلومات أكثر وتواصل آمن. بما أن قطاع السياحة متكامل مع عدة قطاعات كالنقل والفندقة، وجب على المنظمات السياحية توفير بيئة معلومات حديثة بينها، للتمكن من تحقيق النمو الاقتصادي. Abstract: This study aims to clarify the importance of adopting e-marketing for tourism activity at the level of Algerian tourism organizations, especially with the quarantine procedures resulting from the Covid-19 pandemic. while clarifying the most important steps that enable success and benefit from its application, starting from creating websites, all the way to How to deal with customers through these modern communication channels and deliver the service in an extended time, lower cost, more information and secure communication. Since the tourism sector integrated with several sectors such as transportation and hotel. Tourism organizations must provide a modern information environment among them, in order to be able to achieve economic growth.

الكلمات المفتاحية

التسويق الالكتروني، السياحة، الأنترنت، جائحة كوفيد-19