مجلة تفوق في علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية
Volume 8, Numéro 2, Pages 637-664
2024-01-03

The Reality Of School Sports From The Perspective Of Physical Education Teachers In High School

Authors : Lakhal Asma . Yousfi Fethi .

Abstract

Abstract: This study aims to determine the role of administration in collaboration with physical education teachers in developing and organizing school sports, as well as understanding the reality of the laws governing them. The descriptive method was used, using a questionnaire distributed to a sample of 40 physical education teachers in high school who were randomly selected. The study found that school sports do not receive sufficient legal attention compared to elite sports, and are not given enough attention by the administration to organize and develop them. الملخص: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة دور الإدارة بالتعاون مع أستاذ التربية البدنية والرياضية في تطوير وتنظيم الرياضة المدرسية ومعرفة واقع القوانين الخاصة بها. حيث قمنا باستخدام المنهج الوصفي، باستعمال استمارة استبيان موزعة على عينة من 40 أستاذ تربية بدنية ورياضية للطور الثانوي تم اختيارهم عشوائيا، وتوصلنا إلى أن الرياضة المدرسية لا تحض بالقدر الكافي من الاهتمام القانوني مقارنة مع رياضة النخبة، ولا الاهتمام من قبل الإدارة من أجل تنظيمها وتطويرها.

Keywords

School Sports ; Physical Education