افاق للعلوم
Volume 8, Numéro 4, Pages 156-170
2023-10-14

Teachers’ And Students’ Attitudes Towards Using Dss To Enhance Writing The Case Of First Year Students At Batna 2 University

Authors : Helala Wafia .

Abstract

The aim of this study is to investigate students’ and teachers’ attitudes, in the department of English at Batna 2 University, towards the use of digital short stories (DSS) to boost learners’ paragraph writing. To carry out the study, a descriptive method was used, and two questionnaires were administered; one for 30 first-year EFL students, enrolled in the department of English, and another one for 10 teachers of written expression subject in the same department. The results revealed that both of teachers and students had positive attitudes toward using DSS in the writing sessions, and they approved using technology-based tools to teach paragraph writing. الملخص بالعربي الهدف من هذه الدراسة هو التحقيق في مواقف الطلاب والأساتذة في قسم اللغة الإنجليزية في جامعه باتنه 2 من أجل استخدام القصص القصيرة ذات الطابع التكنولوجي. ينصب تركيز الدراسة على كتابه الفقرة. وللقيام بهذه الدراسة، استخدمت مناهج كميه ونوعيه، وتمت إدارة استبيانين؛ واحد لثلاثين طالبا مسجلين بقسم اللغة الانجليزية، وآخر لعشرة أساتذة لتدريس الكتابة في نفس القسم. كشفت النتائج ان كلا من الأساتذة والطلاب لديهم موقف إيجابي تجاه استخدام القصص الرقمية في حصص الكتابة، وأنهم يؤيدون على استخدام أدوات التكنولوجيا لتعليم كتابه الفقرات.

Keywords

 Attitudes ;  Teachers ; Students ; DSS ; Writing