مجلة علوم الإنسان والمجتمع
Volume 12, Numéro 2, Pages 555-586
2023-06-20

The Contribution Of The Pedagogical Training Of A Newly Hired University Teacher To Improving His Teaching Performance

Authors : Mallem Kenza . Gherbi Sabah .

Abstract

The preparation of a newly hired university professor, professionally and pedagogically, is one of the necessary requirements to reach the quality in higher education. Therefore, we find that the universities of the world, including the Algerian university, have reconsidered the development of their educational system and the preparation of university professor during his training in order to make him get a number of experiences in the educational field, especially in the art of teaching. From this point of view, this study aims to clarify the contribution of the pedagogical formation of the newly hired university teacher to improving his teaching performance. يعتبر اعداد الأستاذ الجامعي حديث التوظيف مهنيا وبيداغوجيا من المتطلبات الضرورية والاساسية للوصول إلى تحقيق جودة التعليم العالي، لذلك نجد جامعات العالم ومن بينها الجامعة الجزائرية قد اعادت النظر في تطوير نظامها التعليمي واعداد الأستاذ الجامعي من خلال تكوينه وتدريبه بهدف اكسابه جملة من الخبرات في المجال التعليمي وخاصة في فن التدريس. من هذا المنطلق كانت هذه الدراسة التي تهدف الى توضيح مساهمة التكوين البيداغوجي للأستاذ الجامعي حديث التوظيف في تحسين أدائه التدريسي.

Keywords

the university professor, the quality of the professor’s performance, teaching, training, the pedagogical formation of the newly hired research professor