Recherchers economiques manageriales
Volume 17, Numéro 1, Pages 619-633
2023-06-10
الكاتب : هاني مريم . برباوي كمال .
الهدف من الدراسة هو تحديد العلاقة بين جودة الخدمة البنكية ورضا العملاء، لهذا الغرض تم إعداد استبيان لجمع البيانات وتوزيعها على أفراد عينة الدراسة ، وتم الاعتماد على برنامج SPSS وبرنامج AMOS الذي يستخدم في نمذجة المعادلات الهيكلية ،وكانت النتائج المتوصل إليها هي أنه توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين توجد علاقة بين جودة الخدمة ورضا العملاء، لا توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين الأبعاد الثلاث الاعتمادية ، الاستجابة، الملموسية و رضا العملاء،و توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين البعدين التعاطف والأمان و رضا العملاء. The aim of the study is to determine the relationship between the quality of banking service and customer satisfaction. For this purpose, a questionnaire was prepared to collect data and distribute it to the members of the study sample. SPSS and AMOS programs were relied upon, which are used in structural equations modeling. The results reached are that there is a relationship There is a statistically significant relationship between service quality and customer satisfaction, there is no statistically significant relationship between the three dimensions of dependability, response, tangibility and customer satisfaction, and there is a statistically significant relationship between the two dimensions sympathy, safety and customer satisfaction
جودة الخدمة البنكية ; الاعتمادية ; الاستجابة ; التعاطف ; الأمان ; الملموسية ; رضا العملاء.
Bouali Hicham
.
Lachelache Aicha
.
ص 141-161.
بن الحبيب محسن
.
ص 186-205.
لجلط إبراهيم
.
ص 1330-1347.
بورديمة سعيدة
.
ص 01-21.
بوصلاح محمد عبد اللطيف
.
عتيق خديجة
.
ص 181-193.