الممارسات اللّغويّة
Volume 14, Numéro 1, Pages 274-296
2023-04-20

Needs Analysis For Esp Teachers: Difficulties Encountered By Maritime English Practitioners At The National Maritime High School (nmhs) Of Bou-ismail, Algeria

Authors : Mokhtari Meziane . Maouche Salima .

Abstract

Teaching ESP entails awareness of the workplace language requirements. This paper highlights the findings of a study investigating the challenges faced by the ESP teachers at the National Maritime High School of Bou-Ismail (NMHS) while dispensing ESP courses with regard to the objectives set by the International Maritime Regulations. To disclose this concern, semi-structured interview was developed to gather data and pattern-coding was adopted to analyze data qualitatively. In result, a profile of significant Maritime English teachers’ difficulties have been identified: a) Lack of teachers’ training in Maritime English, b) Lack of collaborative teaching and access to out-of-book teaching aids, c) Students’ demotivation. Furthermore, tangible solutions to alleviate these challenges were proposed: providing a teacher-training program, joint teaching approach and a syllabus based on authenticity and students’ needs. يستلزم تدريس ESP إدراك متطلبات اللغة في مكان العمل. تسلط هذه الورقة الضوء على نتائج دراسة تبحث في التحديات التي يواجهها معلمو ESP في المدرسة الوطنية البحرية الثانوية في بو إسماعيل (NMHS) أثناء توزيع دورات ESP فيما يتعلق بالأهداف التي حددتها اللوائح البحرية الدولية. للكشف عن هذا القلق ، تم تطوير مقابلة شبه منظمة لجمع البيانات وتم اعتماد ترميز الأنماط لتحليل البيانات بشكل نوعي. ونتيجة لذلك ، تم تحديد ملف تعريف بالصعوبات الكبيرة التي يواجهها معلمو اللغة الإنجليزية البحرية: أ) نقص تدريب المعلمين في اللغة الإنجليزية البحرية ، ب) نقص التدريس التعاوني والوصول إلى الوسائل التعليمية خارج الكتاب ، ج) انخفاض الطلاب. علاوة على ذلك ، تم اقتراح حلول ملموسة للتخفيف من هذه التحديات: توفير برنامج تدريب المعلمين ، ونهج التدريس المشترك والمناهج الدراسية على أساس الأصالة واحتياجات الطلاب

Keywords

ESP teaching issues ; NMHS ; Maritime English ; Needs Analysis for ESP Teachers