مجلة انارة للدراسات الاقتصادية الادارية والمحاسبية
Volume 1, Numéro 1, Pages 21-38
2020-12-31
الكاتب : الطيب قصاص .
هدفت هذه الورقة البحثية للتعرف على دور أساليب جمع البيانات في تحسين جودة قرارات بحوث التسويق في بيئة تسويقية تمتاز بالديناميكية والتغير وعدم الاستقرار من خلال مد المؤسسة بكم هائل ونوعي من البيانات ،بالإضافة الي تعدد وتنوع حاجات ورغبات الزبائن والمتنامية والمتزايدة في ظل تعدد وتنوع البدائل المتوفرة. This research paper aimed to identify the role of differential factors to improve quality of data collection methods of marketing research decisions in a marketing environment characterized by dynamism, change and instability by extending the organization with a huge amount and quality of data, in addition to the multiplicity and diversity of customers' needs and desires that are growing and increasing in light of the multiplicity and diversity of alternatives Available.
أساليب جمع البيانات؛ بحوث التسويق؛ جودة القرارات؛ الاستبيان؛ المقابلة؛
عاشور عبد الحكيم
.
العمري الحاح
.
ص 307-322.
منصور أميرة
.
ص 148-166.