Revue Des Sciences Humaines
Volume 34, Numéro 1, Pages 101-115
2023-03-09

Examining The Implementation Of Different Test Tasks In Assessing Efl Learners’ Use Of English Tenses

Authors : Gridi Mehdi .

Abstract

This study examines how different tasks assess learners’ use of English tenses. EFL teachers use test tasks such as gap-filling, multiple-choice and grammaticality judgment tasks. To check how these three types of tasks assess the uses of tenses, three tests about present, past and future tenses –each including the three tasks- are given to 29 second year EFL learners at the Teachers’ Training School Assia Djebar, Constantine, Algeria. The results reveal the highest scores are in the multiple-choice task and the lowest in the grammaticality judgement task, and that the high scores obtained in the multiple-choice task do not reflect mastery of the uses of English tenses because there is no agreement between all the scores obtained. The results show that assessment of the uses of tenses should include different task types to have a comprehensive view of learners’ knowledge of English tenses. تبحث هذه الدراسة كيفية تقييم الأنشطة المختلفة لاستخدام المتعلمين للأزمنة الإنجليزية. يستخدم مدرسو اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية أنشطة اختبار مثل أنشطة ملء الفراغات، و أنشطة الاختيارات المتعددة، و أنشطة الأحكام على القواعد النحوية. للتحقق من كيفية تقييم هذه الأنواع من المهام لاستخدامات الأزمنة، يتم إعطاء 3 اختبارات يحتوي كل منها على الأنشطة الثلاث حول أزمنة الحاضر و الماضي و المستقبل إلى 29 طالب في الإنجليزية في السنة الثانية بالمدرسة العليا للأساتذة آسيا جبار، قسنطينة، الجزائر. تكشف النتائج أن أعلى الدرجات هي في نشاط الاختيارات المتعددة و الأدنى في نشاط الحكم على القواعد النحوية، وأن الدرجات العالية المحصل عليها في نشاط الاختيارات المتعددة لا تعكس إتقان استخدامات الأزمنة الإنجليزية لأنه لا يوجد توافق بين كل الدرجات المحصل عليها. تظهر النتائج أن تقييم استخدامات الأزمنة يجب أن يحوي أنواع نشاطات مختلفة للحصول على رؤية شاملة لمدى معرفة الطلبة بأزمنة اللغة الإنجليزية.

Keywords

English tenses ; grammar assessment ; gap-filling task ; multiple-choice task ; grammaticality judgment task