آفاق علمية
Volume 15, Numéro 1, Pages 679-700
2023-02-16

Evaluating The Teaching Performance Of Faculty Members From The Students' Point Of View

Authors : Mechti Larouia .

Abstract

Abstract: The current study aimed to shed light on the importance of evaluating the teaching performance of a university professor from the students ’point of view, and the study sample consisted of (118) students from masters and doctoral students in the Faculties of Social Sciences and Humanities during the first semester of the academic year 2018/2019 and the study concluded with a group of results, including Masters and doctoral students estimate that the teaching performance of higher education professors is within the limits of the average. It also revealed that there are no statistically significant differences in evaluating the teaching performance of higher education professors from the students ’point of view for the academic stage variable (Master PhD). الملخص: هدفت الدراسة الحالية إلى تسليط الضوء على أهمية تقييم الأداء التدريسي للأستاذ الجامعي من وجهة نظر الطلبة، وقد تكونت عينة الدراسة من(118) طالب وطالب من طلبة الماستر والدكتوراه بكليات العلوم الاجتماعية والإنسانية خلال الفصل الدراسي الأول لسنةالجامعي2018/2019 وخلصت الدارسة إلى جملت من النتائج منها: انه طلبة الماستر والدكتوراه يقدرون أن الأداء التدريسي لأساتذة التعليم العالي في حدود المتوسط. كما أسفرت انه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في تقييم الأداء التدريسي لأساتذة التعليم العالي من وجهة نظر الطلبة لمتغير المرحلة الدراسية( ماستر دكتوراه)

Keywords

Keywords: Teaching Performance- Teachers of higher education- Performance evaluation