social and human sciences review مجلة العلوم الاجتماعية والانسانية
Volume 23, Numéro 2, Pages 97-112
2022-12-31

جودة التعليم في ظل تحديات تكنولوجيا المعلومات

الكاتب : سنقوقه آمال . عوفي مصطفى .

الملخص

that has imposed itself with all its variables on the field of education, touching the radical transformation in methods and patterns of education, and the study aims to consider quality as one of the most important means and methods to improve the quality of education and raise its level of performance. As a result of the study, it addressed the challenges of information technology that faced education, which were represented in the development of innovations in education, and investment in human capital became a requirement for what it achieved by integrating it into education, through the development of human skills and the development of new methods, methods and curricula commensurate with the requirements of the age and the continuous concern for quality education always تسعى الدراسة الى تحليل وتقييم جودة التعليم في ظل تكنولوجيا المعلومات من خلال دراسة نظرية تحتوي على التكنولوجيا التي فرضت نفسها بكل متغيراتها على مجال التعليم، تمس التحول الجذري في أساليب وأنماط التعليم، وتهدف الدراسة على اعتبار الجودة أحد أهم الوسائل والأساليب لتحسين نوعية التعليم والارتقاء بمستوى أدائه. نتيجة الدراسة التطرق لتحديات تكنولوجيا المعلومات التي واجهت التعليم التي تمثلت في تطور المستحدثات في التعليم، وأصبح الاستثمار في الرسمال البشري مطلبا لما حققته بدمجها في التعليم، وذلك من خلال تطوير المهارات البشرية واستحداث طرق وأساليب ومناهج جديدة تتناسب ومتطلبات العصر والحرص المستمر المتواصل على جودة التعليم دوما.

الكلمات المفتاحية

جودة التعليم ; تكنولوجيا المعلومات ; التعليم ; العملية التعليمية