أبعــاد
Volume 9, Numéro 2, Pages 615-626
2022-12-31

Educational Quality At The Algerian University, A Critical Study Of A Pedagogical Process

Authors : Maata Soulef .

Abstract

Talking about educational quality in the higher education sector makes us focus on the most important element of the educational process (the professor and the student), and quality, if it is deep in its meaning, it means exploiting individual skills and abilities in order to make a difference in the performance quality of the professor and the student’s reception, and this whole matter can only be achieved by researching the personal experiences of the professor and student as two basic criteria in the research process, and this is only possible through researching the strengths and weaknesses in order to remedy the shortcomings, and this can only be achieved through actual critical studies as realistic indicators that help us making a difference for change and adjustment, and this is what we seek through this scientific article , , , , إن الحديث عن الجودة التعليمية في قطاع التعليم العالي يجعلنا نركز على أهم عنصر في العملية التعليمية (الأستاذ والطالب)، والجودة إن كانت في عمق معناه تغني الاستغلال في المهارات والقدرات الفردية من أجل أحداث فارق في النوعية الأدائية للأستاذ والطالب، وهذا الأمر كله لا يتحقق إلا من خلال البحث في التجارب الشخصية للأستاذ والطالب كمعيارين أساسيين في عملية البحث، ولا يثنى ذلك إلا من خلال البحث في مواطن القوة والضعف من أجل استدراك النقائص، ولا يتحقق ذلك إلا بالدراسات النقدية الفعلية كأمثلة واقعية تساعدنا في إحداث فارق التغيير والتعديل، وهذا فحوى هذا المقال العلمي. ، ، ، ،

Keywords

Higher education ; Quality ; University pedagogy ; University professor ; Scientific research