الفكر المتوسطي
Volume 11, Numéro 2, Pages 855-870
2022-12-31

Effect Of Foreign Language Teaching In Algeria As A Mediterranean Country: Attitude Impact On Esp Learners’ Communicative Needs

Authors : Khetir Naima .

Abstract

As a Mediterranean country Algerian higher education provides ESP learners with foreign language communicative competence. This paper highlights the relationship between language attitude and motivation for learning English for specific purposes. Twenty male and twenty female informants expressed their attitudes towards the English language usage in a questionnaire. Quantitative analysis showed that English learning for specific purposes is seen to be influenced by communicative. Significantly, it was discovered that the effect of the interaction between the speaker, the listener, and the message are all seen to influence the communication process. Hence, the need for variant forms for performing English in class is well considered. Students appear to be conscious of the importance of English as a world language and as a medium that gives access to knowledge and communication. They express their need to use appropriately and effectively this language in different speech situations inside and outside the class. كبلد متوسطي في الجزائر ، يوفر التعليم العالي الجزائري لمتعلمي اللغة الاجنبية الكفاءة التواصلية. تسلط هذه الورقة الضوء على العلاقة بين موقف اللغة والدافع لتعلم اللغة الإنجليزية لأغراض محددة. عبر عشرون من الذكور وعشرون من الايناث المخبرين عن مواقفهم تجاه استخدام اللغة الإنجليزية في استبيان. أظهر التحليل الكمي أن تعلم اللغة الإنجليزية لأغراض محددة يُنظر إليه على أنه يتأثر بالتواصل. بشكل ملحوظ ، تم اكتشاف أن تأثيرات التفاعل بين المتحدث والمستمع والرسالة يُنظر إليها جميعها على أنها تؤثر على عملية الاتصال. ومن ثم ، فإن الحاجة إلى أشكال مختلفة لأداء اللغة الإنجليزية في الفصل تؤخذ في الاعتبار جيدًا. يبدو أن الطلاب يدركون أهمية اللغة الإنجليزية كلغة عالمية وكوسيلة تتيح الوصول إلى المعرفة والتواصل. يعبرون عن حاجتهم لاستخدام هذه اللغة بشكل مناسب وفعال في مواقف الكلام المختلفة داخل وخارج الفصل باستخدام تقنيات التعلم الفعالة.

Keywords

mediterranean position ; communicative needs ; ESP learning ; language attitudes ; willingness to communicate