مجلة هيرودوت للعلوم الإنسانية والاجتماعية
Volume 6, Numéro 4, Pages 276-294
2022-12-31

استراتيجية التعليم بالحاسوب وجودة العملية التعليمية

الكاتب : سنقوقة امال .

الملخص

ان تبني استراتيجية التدريس بالحاسوب لانتشاره الواسع وتعدد وتنوع استخداماته بات من ضروريات التعليم، تسعى هذه الدراسة إلى ابراز استراتيجية التدريس بالحاسوب لجودة العملية التعليمية، فالاستراتيجية التعليمية تعتبر من اهم الأساليب والمهارات لعمل المعلم حيث تعمل على تقليص الهوة بين المتعلم والمواد المدروسة وتقرب المتعلم من المعلم، اذا نجاح العملية التعليمية مرهون بمدى تمكن المعلم من تخصصه ومهاراته وكفاءاته في التعامل مع كل مكونات العملية التعليمية. فاستراتيجية التعليم بالحاسوب من بين الوسائل التعليمية الحديثة للوصول إلى جودة في العملية التعليمية The adoption of the computer-based teaching strategy for its wide spread and the multiplicity and diversity of its uses has become a necessity for education. This study seeks to highlight the computer-based teaching strategy for the quality of the educational process. The educational strategy is one of the most important methods and skills for the work of the teacher as it works to reduce the gap between the learner and the studied materials and bring the learner closer to the teacher. If the success of the educational process depends on the extent to which the teacher is able to specialize, skills and competencies in dealing with all components of the educational process. Computer education strategy is among the modern educational methods to reach quality in the educational process

الكلمات المفتاحية

التعليم بالحاسوب ; الحاسوب ; جودة العملية التعليمية ; استراتيجية التعليم