مجلة اللغة الوظيفية
Volume 9, Numéro 2, Pages 131-142
2022-12-30

استثمار الوسائل التعليمية في تجويد العلمية التعليمية (الحاسوب)

الكاتب : غزالي محمد . خديجة بوخشة .

الملخص

يروم هذا المقال إلى إيضاح كيفية استثمار الوسائل التعليمية في خدمة العملية التعليمية التعلّمية وتسليط الضوء على الصعوبات، والعراقيل التي تحول دون توظيفها أثناء التعليم، ومن أجل هذا تعتبر الوسائل التعليمية جزءا لا يتجزّأ من العملية التعليمية كونها تضيف نوعا من الحيوية، ممّا يجعل منها ذات قيمة علمية تسهم في تجويد العملية التعليمية. This objective of this essay is the clarification of how in educational tools in favor of learning, as it targets in highlighting the obstacles which hinder the use of such teaching tools during learning. For this, we measure apart and a parcel from the teaching process because it adds a sort of vitality to the subjects matter which makes it scientific effective value that contributes mainly to the goodness of the learning process.

الكلمات المفتاحية

التعليم ; ال ; سائل التعليمية ; الحاس ; ب