Revue des Sciences Humaines & Sociales
Volume 8, Numéro 3, Pages 783-795
2022-12-02

E-learning Experience: Malaysia Case During Covid-19 Pandemic

Authors : Sereir El Hirtsi Hayet .

Abstract

Abstract: This study aims to analyze and reveal the ingredients for the success of the Malaysian experience in e-learning during the Covid 19 pandemic, which is a natural reflection of the optimal investment in the material and human elements, as well as keeping pace with various developments, especially the digital revolution (ICT). This study reviews the literature and gives the background the scientific study of the study by reviewing some contributions made by various researchers on the concept of e-learning, especially its use in teaching and learning in educational institutions. This study found that what distinguished the Malaysian education experience during the Coronavirus pandemic was not the direct decision to switch to e-learning, but rather the presence of an e-learning infrastructure as if it was prepared for such circumstances. ملخص: تهدف هذه الدراسة إلى تحليل والكشف عن مقومات نجاح التجربة الماليزية في التعليم الإلكتروني خلال جائحة كوفيد19، والذي يعد انعكاسا طبيعيا للاستثمار الأمثل في العناصر المادية والبشرية، إلى جانب مواكبة التطورات المختلفة وعلى رأسها الثورة الرقمية (تكنولوجيا المعلومات والاتصال)، وتستعرض هذه الدراسة الأدب وتعطي الخلفية العلمية للدراسة من خلال مراجعة بعض المساهمات التي قدمها مختلف الباحثين حول مفهوم التعلم الإلكتروني، ولا سيما استخدامه في التعليم والتعلم في المؤسسات التعليمية. وتوصلت هذه الدراسة أن ما ميز تجربة التعليم الماليزية خلال جائحة فيروس كورونا لم يكن اتخاذ القرار المباشر للتحول إلى التعلم الإلكتروني أو التعلم عن بعد، فمعظم دول العالم اتخذت نفس الخطوة، وإنما وجود بنية تحتية للتعليم الإلكتروني وكأنها معدة لظروف مثل هذه. الكلمات المفتاحية: التعليم الإلكتروني، تكنولوجيا المعلومات والاتصالات، ماليزيا، كوفيد19.

Keywords

E-learning ; Information and Communication Technology ; Malaysia ; COVID-19