مجلة صوت القانون
Volume 9, Numéro 1, Pages 630-655
2022-11-26
الكاتب : شرقي فاطنة .
تسعى المنظمات المختلفة إلى بناء و تعزيز الصورة الذهنية اتجاه المتعاملين معها ، من خلال التركيز على العلاقات العامة في أداء نشاطاتها ذات المسؤولية الاجتماعية و ذلك من منطلق ما تفرضه البيئة المحيطة خاصة التنافسية. فاختيار المنظمات مثل هذه النشاطات ذات الطابع الاجتماعي يضمن لها دعم المتعاملين (جمهورا داخليا أو خارجيا) و خاصة ما يتعلق بتحقيق أهدافها و رسالتها. لهذا اخترنا مؤسسة موبيليس كنموذج في دراستنا حتى نبرز أهمية المسؤولية الاجتماعية في نشاطات العلاقات العامة التي تساهم يقدر كبير في نجاح المنظمة و في استمراريتها. The need to survive in a competitive environment encourages the various organizations to build and strengthen their mental image among their users, in particular through the consecration of public relations within the framework of social responsibility. Thus, the choice by organizations of such social activities guarantees them the support of operators, both internally and externally, particularly with regard to the achievement of their expected objectives. For this reason, we have chosen the public company Mobilis as a model in our study in order to highlight the importance of social responsibility in public relations activities, which largely contribute to the success and sustainability of the organization.
العلاقات العامة ; المسؤولية الاجتماعية ; الجمهور ; الصورة الذهنية ; public relations ; social responsibility ; public ; mental image
ربيع أسماء
.
بختي ابراهيم
.
ص 7-20.
موزاوي عبد القادر
.
ص 204-245.
موزاوي عبدالقادر
.
ص 163-190.
موزاوي عائشة
.
موزاوي عبد القادر
.
ص 610-629.
بن أودينة بوحفص
.
غنيع أحمد
.
ص 26-35.