المجلة الجزائرية للاقتصاد السياسي
Volume 4, Numéro 2, Pages 110-124
2022-07-31

مستوى جودة الخدمات الجامعية المقدمة في جامعة قاصدي مرباح ورقلة – الجزائر

الكاتب : سهلي خالد . صياغ أحمد رمزي .

الملخص

هدفت الدراسة الحالية الى قياس جودة الخدمات الجامعية لطلبة بالاقامات الجامعية ،كان مجتمع الدراسة اقامتين ذكور واقامتين اناث ،وتم تطبيق الاستبانة على عينة من طلبة الاقامات جامعة قاصدي مرباح ورقلة 162طالب وطالبة وقد تم المعالجة الاحصائية بـSPSS v26 و IBM SPSS Modeler v18.2 حول جودة الخدمات الجامعية كان الجودة متوسطة و لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية على جودة الخدمات الجامعية حسب الإقامة بين الذكور والاناث الا في بعد الاعتمادية لصالح اقامة الاناث The purpose of this study was to measure the quality of university services for students of university stays. The study population was two male residencies and two female residencies, and the application of the questionnaire to a sample of students from the University of Ouargla stays was 162 students. Statistical processing was done SPSS v26 and IBM SPSS Modeler v18.2 About the quality of university services, the quality was average, and there were no statistically significant differences in the quality of university services according to residence between males and females, except in the reliability dimension in female residence. Key words: Marketing services - quality of services-students residence university - public services –University of Kasdi Merbah Ouargla.

الكلمات المفتاحية

تسويق الخدمات–الخدمات العمومية-طلبة الاقامات الجامعية-جودة الخدمات-جامعة قاصدي مرباح ورقلة