التكامل الاقتصادي
Volume 10, Numéro 2, Pages 360-376
2022-06-30
الكاتب : دومي سامية . بوشعور رضية .
تهدف هذه الورقة العلمية إلى توضيح مدى اعتماد الوكالات الاشهارية في مدينة مغنية (تلمسان) على آلية الذكاء الاقتصادي واستعمالها فيما يخدم القرار التنافسي. وخلصت الدراسة بعد تحليل نتائج عينة مكونة من 49 إطار ميسر للوكالات محل الدراسة بواسطة برنامج Spss v25 الى وجود علاقة بين أبعاد الذكاء الاقتصادي والميزة التنافسية إضافة الى استنتاج معادلة الانحدار البسيط بين المتغيرين. The aim of this scientific paper is to explain the extent to which publicity agencies in the city of Maghnia (Tlemcen) rely on the mechanism of economic intelligence and use it in the service of competitive decision. After analysing the results of a sample of 49 A management framework for the agencies under study by Spss v 25, the study found a relationship between the dimensions of economic intelligence and competitive advantage, as well as a simple regression equation between the two variables.
الذكاء الاقتصادي، الميزة التنافسية، المؤسسات الصغيرة والمتوسطة، الوكالات الاشهارية، القرار التنافسي.
وافي ميلود
.
بوزيان وسام
.
ص 267-283.
Amroune Boudjemaa
.
Hadadji Amina
.
ص 55-74.
صالح حميمدات
.
. أحمد سلايمي
.
ص 63-84.
فاطمة الزهرة بوغاري
.
ليلى هادف
.
سارة شوابي
.
ص 142-154.
Saida Boudjemai
.
Ben Nadir Nacer
.
ص 31-49.