جسور المعرفة
Volume 8, Numéro 2, Pages 613-627
2022-06-16

Challenges And Opportunities: Experiences Of Efl Teachers With The Emergency Remote Teaching During The Covid-19 Pandemic

Authors : Makhlouf Kouider . Bensafi Zoulikha .

Abstract

COVID-19 has forced Higher Education Institutions around the world to suspend face-to-face courses and implement emergency remote teaching (ERT) as an alternative with the primary goal of ensuring continuity of teaching and learning processes. This study explored the experiences of EFL teachers from the Department of English at Hassiba Benbouali University of Chlef in response to the sudden switch to an ERT environment during the times of COVID. The results revealed two main themes of opportunities and challenges. While the sudden shift to online teaching forced innovation and fostered collaborative and supportive teaching environment, teachers experienced difficulties in accessing technology, lack of digital competence and pedagogical training on the use of ICT, and difficulty of assessing students online. This study has implications in the field of education and research at large. : ملخص لقد أجبر كوفيد -19 مؤسسات التعليم العالي في جميع أنحاء العالم على تعليق الدراسة وجهًا لوجه واعتماد التدريس الاستعجالي عن بُعد كبديل بهدف أساسي هو ضمان استمرارية عمليات التدريس والتعلم. واستكشفت هذه الدراسة تجارب أساتذة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية من قسم اللغة الإنجليزية في جامعة حسيبة بن بوعلي في الشلف استجابة للتحول المفاجئ إلى بيئة التدريس الاستعجالي عن بعد خلال أوقات كوفيد -19.كشفت النتائج عن موضوعين رئيسيين للفرص والتحديات. في حين أن التحول المفاجئ إلى التدريس عبر الإنترنت أجبر الابتكار وعزز بيئة التدريس التعاونية والداعمة، غير ان المعلمون واجهوا صعوبات في الوصول إلى التكنولوجيا، ونقص الكفاءة الرقمية والتدريب البيداغوجي على استخدام تكنولوجيا الإعلام والاتصال، وصعوبة تقييم الطلاب عبر الإنترنت. هذه الدراسة لها .آثار في مجال التعليم والبحث بشكل عام الكلمات المفتاحية: التدريس الاستعجالي عن بُعد، جائحة كوفيد -19، التعليم العالي، مدرسو اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، الجزائر

Keywords

Emergency remote teaching; COVID-19 pandemic; Higher education; EFL teachers; ICT