مجلة الرسالة للدراسات والبحوث الإنسانية
Volume 7, Numéro 4, Pages 840-849
2022-06-14

The Experience Of Virtual Education At The Algerian University - Blida University 2 As A Model

Authors : Mohamed Yassad Leila .

Abstract

The current study that we have before us shows the difficulties that a university professor encounters through their use of virtual education according to professors of humanities and social sciences from the University of Blida 2. We also used the descriptive analytical approach and the opinion of a group of professors about virtual education and its role in the quality of university education. And in the end, we reached a number of results addressed within this research. الدراسة الحالية التي بين يدينا تبين الصعوبات التي يتلقاها الأستاذ الجامعي من خلال استخدامه لتعليم الافتراضي من خلال رأي أساتذة العلوم الإنسانية والاجتماعية من جامعة البليدة 2-، كما استخدمنا المنهج الوصفي التحليلي و رأي مجموعة من الأساتذة حول التعليم الافتراضي ودوره في جودة التعليم الجامعي و في الأخير توصلنا إلى جملة من النتائج

Keywords

Obstacles ; Quality of education ; University professor ; Virtual education