مجلة صوت القانون
Volume 8, Numéro 3, Pages 280-298
2022-06-16

دور التجارة الالكترونية في المؤسسات الصغيرة والمتوسطة

الكاتب : مشيد سليمة .

الملخص

شهدت السنوات الأخيرة ثورة في مجال تكنولوجيا الاتصالات والمعلومات، سمحت بظهور نوع جديد من التعاملات التجارية هو التجارة الالكترونية التي اختصرت المسافات والزمن.سعي الجزائر لمواكبة التطورات الاقتصادية الحديثة والاندماج في الاقتصاد العالمي جعلها تولي اهتمام كبير بترقية وتطوير المؤسسات الصغيرة والمتوسطة، لتحقيق ذلك يجب الاعتماد على التجارة الالكترونية لأنها تساهم وبشكل فعال في تحسين تنافسية هذه المؤسسات واقتحام الأسواق العالمية. Abstract: Recent years have witnessed a revolution in the field of information and communication technology, which allowed the emergence of a new type of commercial transactions, which is Electronic commerce shortened distance and time. Algeria’s quest to keep pace with modern economic development and integrate into the world economy made it pay great attention to the promotion and development of small and medium enterprise. In order to achieve, e-commerce must be relied upon because it effectively contributes to improving the competitiveness of these enterprises and facilitating their access to world markets

الكلمات المفتاحية

التجارة الالكترونية ; المؤسسات الصغيرة والمتوسطة ; تكنولوجيا الاتصالات والمعلومات ; التنافسية ; الأسواق