La revue de la Communication et du Journalisme
Volume 9, Numéro 2, Pages 156-173
2022-06-16

Persuasive Methods Of Electronic Message In Terms Of The E-commerce Patterns

Authors : Boulbari Ahmed . Ouerda Hamdi .

Abstract

The aim of this study is to show the most important persuasive methods and ways that can be adopted through the various commercial patterns used in the electronic space, along with details and shedding light upon the theoretical aspects thereof, either with regards to the attractions used within the electronic persuasive message, in addition to most of the commercial patterns existing in the E-commerce world. Besides, being acquainted with the best way to persuade the largest possible number of electronic customers would reach the achievement of the strategic goals of all kinds of organizations. More to the point, among the objectives of this study is arriving at the best method that makes us aware of the persuasive attractions that the customer deems appropriate to satisfy him, and thus adopting the same as the best way to attain the greatest possible level of persuasion and change, accordingly, the consumer behaviour towards buying. هدفت هذه الدراسة إلى تبيان أهم الطرق والأساليب الاقناعية التي يمكن استخدامها عبر مختلف الأنماط التجارية المستعملة في الفضاء الإلكتروني، مع التفصيل فيها وتبيان جوانبها النظرية سواء فيما يتعلق بالاستمالات المستعملة ضمن الرسالة الاقناعية الإلكترونية وكذا معظم الأنماط التجارية الموجودة في عالم التجارة الإلكترونية، فمعرفة الطريقة المثلى لإقناع أكبر عدد ممكن من الزبائن الإلكترونيين من شأنه الوصول إلى تحقيق الأهداف الإستراتيجية للمنظمات بمختلف أنواعها. فمن بين مخلفات هذه الدراسة الوصول إلى الطريقة المثلى التي تعرفنا بالاستمالات الاقناعية التي يراها الزبون مناسبة لإرضائه وبالتالي تبنيها كأفضل طريقة للوصول إلى تحقيق أكبر قدر ممكن من الإقناع وبالتالي تغيير السلوك الاستهلاكي نحو الشراء.

Keywords

Persuasive messages ; Persuasive attractions ; E-commerce ; E-commerce patterns ; Marketing