مجلة الواحات للبحوث و الدراسات
Volume 15, Numéro 1, Pages 1-21
2022-06-09

Innovation In Financial Technology And Its Role In ‎improving The Mental Image Of The Organization Among ‎customers Postal And Transportation Corporation Case Study

Authors : Mouloudi Abdelghani . Allali Fatiha . Yahyaoui Abdelkader .

Abstract

The study sought to look for the role of innovation in financial technology in improving the ‎mental image of the institution among customers and to achieve the objectives of the study ‎was adopted e-questionnaire to collect data from the 564 individuals of the sample, using ‎the program (SPSS) for statistical analysis and it was found that there is a statistical impact ‎relationship for innovation in financial technology in improving the mental image of the ‎institution (The Organization of Post and Communications) in the sample at a moral level of ‎‎5%‎ سعت هذه الدراسة إلى البحث عن دور الابتكار في التكنولوجيا المالية في تحسين الصورة الذهنية للمؤسسة لدى الزبائن ‏ومحاولة معالجة إشكالياتها، ولتحقيق أهداف الدراسة تم اعتماد استبانه إلكترونية لغرض جمع البيانات من أفراد العينة ‏التي بلغ عددها ‏‎564‎‏ مفردة، وقد تم استخدام برنامج (SPSS) للتحليل الإحصائي بغرض تحليل البيانات وقد تم ‏التوصل إلى النتائج التالية: توجد علاقة أثر ذو دلالة إحصائية للابتكار في التكنولوجيا المالية في تحسين الصورة الذهنية ‏للمؤسسة (مؤسسة البريد والمواصلات) لدى المواطن الجزائري المتمثل في مجتمع أدرار عند مستوى معنوية 5 ‏‎%‎

Keywords

Innovation ; Financial Technology ; Mental Image ; Customer ; Post and ‎Transportation