مجلة طبنـــة للدراسات العلمية الأكاديمية
Volume 5, Numéro 1, Pages 738-764
2022-06-03
الكاتب : بوذراع خالد . بوكنوس عائشة .
هدفت هذه الدراسة إلى الكشف عن الفروق في المهارات الاجتماعية بين المتفوقين والمتأخرين دراسيا من تلاميذ السنة الثالثة ثانوي، وتكونت عينة الدراسة من (112) تلميذ وتلميذة بواقع (32) متفوق ومتفوقة، و(80) متأخر ومتأخرة دراسيا، وتوصلت نتائج الدراسة إلى عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية في المهارات الاجتماعية بين المتفوقين والمتأخرين دراسيا، كما توصلت إلى عدم وجود فروق في المهارات الاجتماعية بين الذكور والإناث من المتفوقين والمتأخرين دراسيا. The following study aims to reveal the differences in social skills between the academically superior and backward secondary school’s third year students. The study sample consists of (112) male and female students, as (32) of them are superior, and (80) of them are academically backward. The study concludes that there are no statistically significant differences in social skills between the academically superior and the backward students. It also found that there are no differences in social skills between males and females from both groups, the academically superior and backward.
المهارات الاجتماعية ; المتفوقين دراسيا ; المتأخرين دراسيا
دنزيم صرداوي
.
ربيحة عمور
.
ص 116-136.
نزيم صرداوي
.
ليلية خابط
.
ص 40-57.
بوذراع خالد
.
بوكنوس عائشة
.
ص 320-341.
بن عيسى عبد الحكيم
.
ص 1484-1501.
نزيم صرداوي
.
ربيحة عمور
.
ص 174-193.