Recherchers economiques manageriales
Volume 16, Numéro 1, Pages 849-867
2022-06-03

Marketing Strategies For Public Services Between Monopoly And Competition: Algeria Post Case Study

Authors : Adimi Dallel .

Abstract

Abstract: This study provides a conceptual framework for public services and marketing strategies in the market economy. The main objective of the study is to diagnose the general situation of competition and to guide The ALGERIA POST towards suitable marketing strategies. A qualitative approach based on the review of literature and diagnostic analysis is used. The most important result reached is that Algeria Post continues to maintain the lead in its market thanks to its marketing strategies as well as state guardianship. ملخص: توفر هذه الدراسة إطارا مفاهيميا للخدمات العمومية واستراتيجيات تسويقها في ظل اقتصاد السوق، حيث أن الهدف الرئيسي من هذه الدراسة هو تشخيص الوض العام للمنافسة في قطاع البريد والخدمات المالية وتوجيه مؤسسة بريد الجزائر نحو الاستراتيجيات التسويقية الأكثر ملاءمة. وقد تم استخدام مقاربة كيفية مرتكزة على استعراض الأدبيات والتحليل التشخيصي. وأهم نتيجة تم التوصل لها هي أن مؤسسة بريد الجزائر مازالت تحافظ على الريادة في سوقها بفضل استراتيجياتها التسويقية وكذلك بفضل وصاية الدولة.

Keywords

Keyword: Public services; Marketing strategies; Competition; Monopoly. ; الكلمات المفتاحية: الخدمات العمومية، الاستراتيجيات التسويقية، المنافسة، الاحتكار.