الرواق
Volume 8, Numéro 1, Pages 770-787
2022-06-01
الكاتب : ورغي سيد أحمد .
تهدف الدراسة الحالية إلى التعريف بمفهوم الذكاء الاصطناعي وسيرورة ظهوره وإبراز مجالاته وخصائصه وأهميته، ومخرجاته في التربية والتعليم من خلال استعراض آليات الاستفادة منه، كنوع من استخدام التقنية في التعليم. وكل ذلك وفق الدراسات السابقة التي تناولت الذكاء الاصطناعي. This study aimed to identify artificial intelligence concept, and processes of its appearance and showing its fields and importance, and its output in educational field by reviewing the mechanisms of benefit, as a kind of using technology in education. In addition, all this according to previous studies that looked at artificial intelligence.
الإسهامات ; المخرجات ; الذكاء الاصطناعي ; التربية ; التعليم
رشيد ناظم حسن
.
أفرام مي أبلحد
.
ص 429-467.
محمد بوكماش
.
خلود كلاش
.
ص 66-81.