الناصرية
Volume 13, Numéro 1, Pages 856-877
2022-06-01

Intercultural Education For Enhancing Law Students' Motivation

Authors : Achir Sara . Sebane Zoubida .

Abstract

Abstract: In recent years, there has been a growing interest in the cultural dimension of foreign language education. Today, teachers are expected to enhance intercultural competence in their teaching. Hence, this article focuses on the importance of cultural perceptions regarding students’ motivation in learning a foreign language. In order to investigate this issue, a questionnaire was adapted from Gardner’s (1985) model which emphasizes two factors: the cultural context and the educational setting. The results showed that Master of Law students at the University of Oran 2 have positive perceptions towards L2 culture which has a great impact on their motivation. At the same time, qualitative research was conducted to explore the views of English language teachers on the essential role of intercultural education in increasing student motivation. The results were consistent with previous research studies confirming the importance of intercultural approach in EFL. The results obtained from this study also provide information on the degree and type of motivation for law students which can be taken into consideration to demonstrate the significance of motivational attributes and other affective factors that either positively or negatively impact student’s language performance and achievements. The cultural component has remained difficult to accommodate in practice. Therefore, we consider this paper as a starting point to provide us with interesting information about the type of students’ motivation that can be taken into account when introducing improvements in ESP teaching methodologies. الملخص: التعليم بين الثقافات لتحفيز طلاب الحقوق عند دراسة اللغة الإنجليزية في السنوات الأخيرة ، كان هناك اهتمام متزايد بالبعد الثقافي لتعليم اللغات الأجنبية. اليوم ، من المتوقع أن يعزز المعلمون الكفاءة بين الثقافات في التدريس. لهذا تركز هذه المقالة على أهمية التصورات الثقافية فيما يتعلق بدافع الطلاب في تعلم لغة أجنبية. من أجل التحقيق في هذه المشكلة، تم استخدام نموذج (1985) Gardner الذي يركز على عاملين: السياق الثقافي والإطار التعليمي. أظهرت النتائج أن طلبة ماستر القانون في جامعة وهران 2 لديهم تصورات إيجابية تجاه ثقافة اللغة الأجنبية والتي لها تأثير كبير على دوافعهم. في الوقت نفسه ، تم إجراء بحث نوعي لاستكشاف وجهات نظر معلمي لغة الانجليزية حول الدور الأساسي للتعليم بين الثقافات في زيادة تحفيز الطلاب. تتوافق النتائج مع الدراسات البحثية السابقة التي تؤكد أهمية النهج متعدد الثقافات في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. توفر النتائج التي تم الحصول عليها من هذه الدراسة أيضًا معلومات حول درجة ونوع الدافع لطلاب القانون والتي يمكن أخذها في الاعتبار لإثبات أهمية السمات التحفيزية والعوامل العاطفية الأخرى التي تؤثر إما بشكل إيجابي أو سلبي على أداء الطالب وإنجازاته اللغوية. ظل المكون الثقافي صعب الاستيعاب في الممارسة. لذلك ، نعتبر هذه الورقة بمثابة نقطة بداية لتزويدنا بمعلومات مثيرة للاهتمام حول نوع تحفيز الطلاب التي يمكن أن تؤخذ في الاعتبار عند إدخال تحسينات في منهجيات تدريس اللغة الإنجليزية.

Keywords

Foreign Language Education ; Learning Motivation ; Attitude ; Intercultural Communicative Competence ; Culture ; تعليم لغة أجنبية ; ثقافة ; سلوك ; تحفيز التعلم ; كفاءة بين الثقافات