مجلة القسطاس للعلوم الادارية و الاقتصادية و المالية
Volume 3, Numéro 1, Pages 49-70
2021-06-30

التسويق الأخضر كوسيلة لتحيق التنمية المستدامة في المؤسسات الاقتصادية (تجارب دولية) Green Marketing As A Means To Achieve Sustainable Development In Economic Institutions (international Experiences)

الكاتب : بن داود Bendaoud Sofiane سفيان .

الملخص

ملخص عرفت المؤسسات الاقتصادية في الآونة الأخيرة تحديات كبيرة في مناخها التسويقي، مما أوجب عليها تحديث تقنياتها ومواكبة تغيرات المحيط محاولة منها لرفع أدائها وتحقيق تنمية مستدامة . وقد عرفت البيئة على الصعيد العالمي اهتماما ملحوظا، إلا أنه لا تزال الممارسات البيئية في الجزائر لم تعرف طريقها إلى التفعيل بعد، فبات من اللزوم بعث هذه الثقافة و ترسيخها في المجتمعات كي يتسنى تكريس مبادئ التسويق الأخضر على مستوى المؤسسات الاقتصادية. ABSTRACT: Economic institutions have recently known great challenges in their marketing climate, which necessitated them to update their technologies and keep pace with the changes in the environment, in an attempt to raise their performance and achieve sustainable development. The environment at the global level has received remarkable attention, but environmental practices in Algeria are still not yet known their way to activation, so it has become necessary to resurrect this culture and consolidate it in societies in order to be able to devote the principles of green marketing at the economic institutions

الكلمات المفتاحية

كلمات مفتاحية: التسويق الأخضر، منتجات صديقة للبيئة،التنمية المستدامة . Keywords: green marketing, environmentally friendly products, sustainable development.