مجلة إدارة الأعمال والدراسات الاقتصادية
Volume 8, Numéro 1, Pages 545-552
2022-05-01

الهندرة في المؤسسات الإعلامية وعلاقتها بالتخطيط Business Process Reengineering In Media Organizations And Its Relationship With Media Planning

الكاتب : بهناس سعيد عادل .

الملخص

تعالج هذه الورقة إعادة الهندسة الإدارية في المؤسسات الإعلامية وعلاقة ذلك بالتخطيط الإعلامي من أجل تحيين المعلومات ومواكبة التطور الحاصل في مختلف المستويات لاسيما التكنولوجي، وتجاوز الحلول الآنية نحو عمل استراتيجي من خلال معرفة مفهوم الهندرة وخصائصها وفوائدها بالنسبة للمؤسسات الإعلامية وكذا علاقتها بالتخطيط. This paper deals with business process reengineering in media organizations and its relationship with media planning in order to update information and keep pace with developments at various levels, particularly in technology, and move beyond real-time solutions to strategic action by knowing the concept, characteristics and benefits of business process reengineering for media organizations as well as their relationship to planning

الكلمات المفتاحية

الهندرة ; المؤسسة الإعلامية ; التخطيط ; business process reenginering ; media organizations ; planning