Revue Organisation et Travail
Volume 11, Numéro 1, Pages 336-344
2022-05-09

The Impact Of Brand Image On Behavioral Loyalty

Authors : Hallouz Mohamed Amine . Hachemaoui Kamel .

Abstract

This study aims to investigate the effect of brand image through the product related attributes on behavioral loyalty in the sports shoes market to algeria, this work falls within the field of consumer behavior and starts from the assumption that consumers tend to focus on the product related attributes, which fall to their needs and preferences in repurchasing the same brand, a questionnaire tool were adopted to collect the data, the exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis were used in order to verify the study model that emphasized the strength of the relationship between the two variables. تهدف هذه الدراسة الى معرفة تأثير صورة العلامة التجارية من خلال الخصائص المتعلقة بالمنتج على الولاء السلوكي للعلامة التجارية في سوق الأحذية الرياضية بالجزائر. تدخل هذه الدراسة ضمن حقل سلوك المستهلك، وتنطلق من فرضية ان المستهلكين يميلون الى التركيز على السماة المتعلقة بالمنتج والتي تدخل ضمن احتياجاتهم و تفضيلاتهم، و بالتالي تساهم في تحفيز سلوكهم من اجل إعادة شراء نفس العلامة التجارية. تم اعتماد أداة الاستبيان من اجل جمع البيانات، كما استخدمنا التحليل العاملي الاستكشافي والتحليل العاملي التوكيدي من اجل التحقق من نموذج الدراسة و الذي يؤكد قوة العلاقة بين المتغيرين.

Keywords

Consumer Behavior ; Brand Image ; Behavioral Loyalty