مجلة اقتصاد المال و الأعمال
Volume 6, Numéro 1, Pages 351-369
2022-04-15
Authors : Rabhi Said . Ensaad Redouane .
This study sought to investigate the usage profile of Electronic Integrated Marketing Communication (E-IMC) and its impact on the Performance of the Algerian tourism sector. To accomplish so, the study examines the extent to which E-IMC has been used, as well as the level of awareness, internal and external hurdles, problems, and benefits of employing it in the context of touristic marketing performance. In addition, the study had to include the characteristics of touristic agencies in terms of type, job sector, number of employees, and export experience. A mixed-method approach was utilized to study these research concerns. Following a detailed literature analysis, a speculative model of tourist market performance was developed. A questionnaire was created and given to 111 tourism agencies as part of the study. A total of 39 questioners were collected, resulting in a 35% response rate. الملخص: سعت هذه الدراسة إلى البحث في موضوع استخدام الاتصالات التسويقية المتكاملة الإلكترونية وتأثيرها على أداء قطاع السياحة الجزائري. ولتحقيق ذلك تدرس الدراسة مدى استخدام الاتصالات التسويقية المتكاملة الإلكترونية كمستوى الوعي والعقبات الداخلية والخارجية والمشاكل وفوائد توظيفها في سياق أداء التسويق السياحي. بالإضافة إلى ذلك تضمنت الدراسة خصائص الوكالات السياحية من حيث نوعها وقطاع النشاط وعدد العاملين وخبرة التصدير. تم استخدام منهج مختلط لدراسة هذه الإشكالية البحثية. بعد إجراء تحليل مفصل للأدبيات، تم تطوير نموذج تصوري لأداء السوق السياحي وقد تم إنشاء استبيان وتقديمه إلى 111 وكالة سياحية كجزء من الدراسة. تم جمع ما مجموعه 39 مستجوبًا، مما أدى إلى معدل استجابة %35
Electronic Integrated Marketing Communication (E-IMC), Tourism, Marketing, Performance, Algerian Tourism Agencies
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
سماعيني نعيمة
.
لخضاري نسيمة
.
ص 383-405.
Said Houari Amel
.
pages 257-268.
Lagha Soumia
.
Doumi Samra
.
pages 442-458.