مجلة الدراسات والبحوث الاجتماعية
Volume 10, Numéro 1, Pages 156-167
2022-04-16

التقويم الإلكتروني - قراءة في برامجه وإجراءاته-

الكاتب : برينيس ربيع . ناجوي سهيلة .

الملخص

ملخص: يشهد العالم اليوم تطورا تكنولوجيا أدى إلى ثورة هائلة في تكنولوجيا المعلومات والاتصال، التي تركت أثرا في جميع مناحي الحياة، ولعل التعليم أبرز هذه المناحي، وذلك بظهور مصادر تعليمية إلكترونية حديثة أضافت مزايا كثيرة للعملية التعليمية، وغيرت من أساليب التعليم والتعلم من التقليدي إلى الإلكتروني، فمادام المتعلم يتلقى المحتوى عبر وسائط إلكترونية تحت مسمى التعليم الإلكتروني، فمن الطبيعي أن يحل محل التقويم التقليدي تقويما إلكترونيا يوظف تقنية المعلومات والاتصال في إجراء أي تقويم يتعلق بنشاط معين، وذلك من خلال مجموعة من البرامج والتطبيقات، وقد اخترنا في بحثنا برنامج كاهووت (kahoot) لأهميته البالغة في عملية التقويم الإلكتروني Abstract: The world is witnessing a technological development today that has led to a massive revolution in information and communication technology, which has left an impact on all aspects of life, and education is perhaps the most prominent of these aspects, with the emergence of modern electronic educational resources that added many advantages to the educational process, and changed the methods of teaching and learning from the traditional to the As long as the learner receives the content through electronic media under the name of e-learning, it is natural for the traditional calendar to replace an electronic calendar that employs information and communication technology in conducting any calendar related to a specific activity, through a group of programs and applications, and we chose in our research the Kahoot program ( kahoot) for its critical importance in the electronic calendar process.

الكلمات المفتاحية

تقويم إلكتروني؛ برامح إلكترونية؛ كاهوت