القارئ للدراسات الأدبية و النقدية و اللغوية
Volume 5, Numéro 1, Pages 741-749
2022-03-30

Ameliorating The Writing Skill Among The University English Language Students

Authors : Nesba Asma .

Abstract

The current study aims at investigating the methods utilized by teachers to enhance the writing skill among the students of English at the university. Producing well-structured written genres of an academic nature by undergraduate and postgraduate students of English has been always a challenging task. Hence, this study attempted to explore the issue by conducting a qualitative research using a structured interview designed to elicit reliable problem-solving strategies adopted by ten English language teachers ensuring courses in different modules at the department of English at El-Oued university. Results revealed that the deficiency observed in the students’ writings can be overcome by means of intensive writing courses that focus on three main basic elements: structure, appropriateness and interaction. Furthermore, it was noted that the continuous monitoring and feedback contribute to the development of the students’ writings. تهدف هاته الدراسة إلى التعرف على الأساليب التي يستخدمها الأساتذة لتعزيز مهارة الكتابة لدى طلاب شعبة الإنجليزية في الجامعة. لطالما كانت الكتابة ذات الطبيعة الأكاديمية من قبل طلاب البكالوريوس والدراسات العليا في اللغة الإنجليزية مهمة صعبة. ومن هنا حاولت هذه الدراسة استكشاف الأمر من خلال إجراء بحث نوعي باستخدام مقابلة منظمة و مصممة لاستنباط استراتيجيات موثوقة لحل المشكلات اعتمدها عشرة اساتذة للغة الإنجليزية لمواد مختلفة في قسم اللغة الإنجليزية بجامعة الوادي. أظهرت النتائج أن النقص الملحوظ في كتابات الطلاب يمكن التغلب عليه من خلال دورات الكتابة المكثفة التي تركز على ثلاثة عناصر أساسية: البنية ، والملاءمة ، والتفاعل. علاوة على ذلك ، لوحظ بأن المراقبة المستمرة والتغذية الرجعة تساهمان في تطوير كتابات الطلاب

Keywords

Writing ; Written Genres ; Writing Approaches