مجلة كلية الآداب واللغات
Volume 2, Numéro 3, Pages 171-186
2016-12-01

Using Authentic Matrials In Teaching Writing

Authors : Sabrina Baghzou .

Abstract

Abstract Our study intends to investigate the effect, the use of authentic materials, could have on learners’ performance in writing. We hypothesized that using authentic materials in teaching the writing skill had a positive effect on learners’ achievement. To test our hypothesis an experiment was conducted. The participants were first year students of English at the University of Biskra. Sixty students out of two hundred sixty students (260) registered in the first year participated in this research. The participants were randomly assigned to two groups: a control group and an experimental one. A pretest was conducted for both groups under the same conditions. Then, during three months, the experimental group did a set of writing activities based on some authentic materials such as newspapers’ articles, songs and movies whereas the control group was not exposed to authentic materials and followed the traditional way in teaching writing. At the end, a post-test was conducted and the results of both groups were compared. The results indicated that the use of authentic materials had a positive effect in improving students’ performance in writing. الملخص : تهدف الدراسة الحالية إلى التحقيق في استعمال المواد الأصلية في تدريس الكتابة لمتعلمي اللغة الإنجليزية و تأثيره على آدائهم. قامت هذه الدراسة على الفرضية بأن استعمال المواد الأصلية في تدريس الكتابة له تأثير إيجابي على تحصيل الطلبة، ولاختبار هذه الفرضية قمنا بتجربة. المشاركون في هذه التجربة هم ستون طالبا من بين مئتين و ستين طالبا مسجلا في السنة الأولى بقسم اللغة الإنجليزية بجامعة بسكرة. قسم الطلبة عشوائيا إلى مجموعتين: المجموعة الشاهدة والمجموعة التجريبية.و بعد ذلك قمنا بإجراء فحص قبلي لكلا المجموعتين في نفس الظروف، و لمدة ثلاثة أشهر قامت المجموعة التجريبية بأنشطة كتابية مبنية على استعمال المواد الأصلية مثل مقالات الصحف والأغاني والأفلام في حين أن المجموعة الشاهدة لم تعرض إلى مثل هذه الماد وبقيت تدرس الكتابة بالطرقة التقليدية. وفي النهاية قمنا بإجراء فحص بعدي لكلا المجموعتين في نفس الظروف، ثم جمعت البيانات وقمنا بمقارنة النتائج. أشارت النتائج إلى أن استعمال المواد الأصلية كان له تأثير إيجابي في تحسين أداء الطلبة في الكتابة.

Keywords

التعرض-المواد الأصلية-تدريس- الكتابة- المتعلمين- اللغة الإنجليزية- لغة أجنبية . Exposure, Authentic, Materials, Teaching, Writing, English, Foreign Language, Learners, T-Test