مجلة العلوم الانسانية لجامعة أم البواقي
Volume 8, Numéro 3, Pages 547-565
2021-12-31
الكاتب : بالقاسمي محمد الأزهر . بن معتوق صابر .
هدفت الدراسة إلى معرفة واقع تطبيق معايير جودة التعليم العالي في جامعة برج بوعريريج من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس. توصلت الدراسة إلى وجود مستوى منخفض في استجابات أعضاء هيئة التدريس حول واقع تطبيق معايير جودة التعليم العالي في جامعة برج بوعريريج، كما توصلت إلى عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية حول واقع تطبيق معايير جودة التعليم العالي وفقا لمتغير الجنس، في حين توجد فروق وفقا لمتغير الخبرة لصالح الأفراد الاكثر خبرة. The study aimed to know the reality of applying the quality standards of higher education at the University of Bordj Bou Arredij from the faculty members' point of view. The study found that there is a low level in the responses of faculty members about the reality of applying the quality standards of higher education at the University of Bordj Bou Arreridj, and it also found that there are no statistically significant differences about the reality of applying the quality standards of higher education according to the gender variable, while there are differences according to the experience variable. For the benefit of more experienced individuals.
معيار، جودة، جودة التعليم العالي. هيئة التدريس. ; standard, Quality, Quality of higher education, Teaching staff.
صليحة رقاد
.
ص 133-170.
جعيم نجيب
.
كباس نشوان
.
ص 155-172.
فرحون نوال
.
قرين ربيع
.
ص 407-425.
نورالدين عسلي
.
خديجة العقعاق
.
ص 85-100.
خالد صلاح حنفى محمود
.
ص 51-75.