التحدي
Volume 14, Numéro 1, Pages 478-491
2022-01-20

Study Of The Contribution Of Physical Education And Sports Teachers To Develop Physical Education And Sports Curriculum

Authors : Ben Nedjma Noureddine .

Abstract

This study mainly aims to know the contribution of physical education and sports teachers to the process of planning, implementing and evaluating physical education and sports curriculum for the middle-grade ,This is through conducting a field study on a sample of physical education and sports teachers for the middle-grade, consisting of 60 teachers, chosen randomly, Where the researcher used the descriptive method that fits with this study and after statistical treatment using the (spss) program and by using the statistical method (k2), It was found that physical education and sports teachers do not contribute sufficiently to the process of planning, implementing and evaluating physical education and sports curriculum. تهدف هذه الدراسة أساسا إلى معرفة مدى مساهمة أساتذة التربية البدنية والرياضية في عملية تخطيط وتنفيذ وتقويم مناهج التربية البدنية والرياضية لطور المتوسط، وهذا من خلال القيام بدراسة ميدانية على عينة من أساتذة التربية البدنية والرياضية لطور المتوسط قوامها (60) أستاذا اختيروا بطريقة عشوائية ،حيث استخدم الباحث المنهج الوصفي الذي يتناسب مع هذه الدراسة وبعد المعالجة الإحصائية باستخدام برنامج(spss) وباستخدام الأسلوب الإحصائي (k2) تبين أن أساتذة التربية البدنية والرياضية لا يساهمون بالقدر الكافي في عملية تخطيط وتنفيذ وتقييم مناهج التربية البدنية والرياضية لطور المتوسط.. الكلمات الدالة:منهاج التربية البدنية والرياضية.؛ أساتذة. التربية البدنية والرياضية.

Keywords

: physical education and sports curriculum, teachers of physical education