مجلة التنمية وإدارة الموارد البشرية
Volume 8, Numéro 2, Pages 106-121
2021-12-31

صناعة السياحة في الجزائر الواقع والرهانات Algeria's Tourism Industry Reality And Bets

الكاتب : نساخ فاطمة .

الملخص

ملخص: تهدف الدراسة الحالية إلى إبراز الإمكانات التي تزخر بها الجزائر في المجال السياحي مع العلم أن الجزائر بلد يتوفر على إمكانيات سياحية متنوعة لها مكانتها في الساحة الإقليمية وحتى الدولية سيما لدى الهيئات ومختلف المنظمات البيئية العالمية مما يجعلها مؤهلة للنهوض بهذا القطاع والعمل على تنشيطه فهي تتربع على 2.3817.41 كلم2 وما يحويه هذا الإمتداد من نسيج سياحي ضخم مازال ينتظر السياسات والبرامج الجدية لتطويره وتفعيله للإستفادة منه وجعله موردا إقتصاديا هاما في المسار التنموي للبلاد ويساهم في تخطي عقدة الموارد والعائدات النفطية وتجاوزها Abstract : The current study aims to highlight algeria's potential in the field of tourism, knowing that Algeria is a country with a variety of tourism possibilities that have a place in regional and even international tourism, especially among international environmental bodies and organizations, making it eligible to promote and revitalize this sector, as it is located at 2.3817.4 Huge is still waiting for serious policies and programs to develop it and activate it to benefit from it and make it an important economic resource in the development path of the country and contributes to overcoming the complex of oil resources and revenues and overcoming them

الكلمات المفتاحية

السياحة ; المؤشرات السياحية ; المقومات السياحية ; Tourism ; Tourism Indicators ; Tourism Ingretsdien