دراسات نفسية
Volume 12, Numéro 1, Pages 302-318
2021-12-12

التعليم الالكتروني في زمن جائحة كورونا كوفيد-19، في ظل – نظرية العزو السببي-.

الكاتب : سماحي عبير . رابحي اسماعيل .

الملخص

هدفت الدراسة الحالية الى معرفة اهمية التعليم الالكتروني في زمن جائحة كورونا، كوفيد-19 في ظل نظرية العزو السببي، تم استخدام المنهج الوصفي، ولتحقيق ذلك الهدف، بحثت مشكلة الدراسة الاجابة على التساؤل التالي: ماهو التعليم الالكتروني في زمن جائحة كورونا كوفيد-19 – في ظل نظرية العزو السببي- ؟ ومن النتائج التي توصلت اليها الدراسة: ان الاعتماد على التعليم الالكتروني في المجال التربوي قد ساهم في تدعيم التواصل العلمي بين الاساتذة والتلاميذ على حد سواء خلال هذه الازمة، وجود رغبة واضحة من طرف التلاميذ على استخدام هذا النوع من التعليم في التواصل العلمي. Abstract : The current study aimed to know the importance of electronic education in the time of the Corona pandemic, Covid-19 in light of the theory of causal attribution, the descriptive approach was used, and to achieve that goal, the study problem examined the answer to the following question: What is electronic education in the time of the Corona Covid-19 pandemic - Under the causal attribution theory? Among the findings of the study: The reliance on electronic learning in the educational field has contributed to strengthening scientific communication between teachers and students alike during this crisis, and there is a clear desire on the part of students to use this type of education in scientific communication.

الكلمات المفتاحية

التعليم الاكتروني، جائحة كورونا ،نظرية العزو السببي.