مجلة الرسالة للدراسات والبحوث الإنسانية
Volume 6, Numéro 4, Pages 572-586
2021-12-30
الكاتب : جمالي مرابط . هدوش عيسى .
هدفت الدراسة إلى الكشف عن فعل التعلم عن بعد على الحالة النفسية و التحصيل الدراسي لدى طلبة الماستر تدريب رياضي بجامعة بسكرة خلال فترة الحجر الصحي الوقائي بسبب كوفيد-19، كون عملية التعلم متغيرة بمحتواها فإن منهج الدراسة هو المنهج الوصفي، حيث اعتمدنا على استمارة استبيان موجهة عبر (Google-Forms) نحو طلبة الماستر تدريب رياضي، تحصلنا على التحليل الإحصائي المتمثل في النسب المئوية للإجابات المختلفة من التطبيق(Google-Forms)، أهم استنتاجات الدراسة هي: يوجد فعل ايجابي للدراسة عن بعد على الحالة النفسية لدى طلبة الماستر تدريب رياضي بجامعة بسكرة خلال الحجر الصحي الوقائي لسبب كوفيد-19، يوجد فعل ايجابي للدراسة عن بعد على التحصيل الدراسي لدى طلبة الماستر تدريب رياضي بجامعة بسكرة خلال الحجر الصحي الوقائي لسبب كوفيد-19. The study aims to reveal the effect of distance learning on the psycho- logical status and academic achievement of Master students in Sports Training at the University of Biskra during the preventive quarantine period due to Covid-19, the approach study is Descriptive method, as we rely on a questionnaire directed through (Google-Forms) towards Masters students in Sports Training. We have obtained a statistical analysis of the percentages of different answers from Google-Forms application; The most important conclusions of the study are: There is a positive reaction to distance learning on the psychological status of Master students Sports Training at the University of Biskra during the preventive quarantine because of Covid-19, There is a positive reaction to distance learning on the academic achievements among Master students, Sports Training at the University of Biskra during the preventive quarantine because of Covid-19.
الكلمات الدالة :التحصيل الدراسي; التعلم عن بعد ; الحالة النفسية; الحجر الصحي ;كوفيد-19. ; Keywords: academic achievement; Covid-19; distance learning; the preventive quarantine ; the psychological status. ; الكلمات المفتاحية :التحصيل الدراسي; التعلم عن بعد ; الحالة النفسية; الحجر الصحي ;كوفيد-19. ; Keywords: academic achievement; Covid-19; distance learning; the preventive quarantine ; the psychological status.
مولود كنيوة
.
نوال قرين
.
ص 1-15.
طلحي إيمان
.
رواب عمار
.
ص 99-118.
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.