أبعــاد
Volume 8, Numéro 2, Pages 591-601
2021-12-31

Developing Pedagogical Content Knowledge Through Formative Assessment And Competency-based Teaching: Towards Ensuring High Quality E-learning

Authors : Benlakdar Meriam .

Abstract

This paper aims to investigate how formative assessment and competency-based teaching may help in effectively developing teachers’ pedagogical content knowledge. The significance of the study lies in presenting some perspectives on formative assessment methods and highlighting the challenges and shortcomings of PCK in e-learning given the shift towards this system worldwide. Thus, we have adopted an analytical method to discuss Jones and Moreland’s (2015) PCK model. The results show that Jones and Moreland’s PCK model is coherent and comprehensive. Formative assessment and competency-based teaching may be crucial to developing teachers’ PCK through tracking the students’ progress using CAT and CBM. تهدف هذه الورقة البحثية إلى استكشاف الكيفية التي يمكن أن يُسهم من خلالها كل من التقييم التكويني والتدريس بالكفاءات في تطوير المعرفة البيداغوجية للمحتوى الخاصة بالمدرسين اسهاما فعالا. وتكمن أهمية الدراسة في تقديم بعض وجهات النظر حول طرق التقييم التكويني وإبراز التحديات والنقائص المتعلقة بالمعرفة البيداغوجية للمحتوى في سياق التعليم الإلكتروني بالنظر إلى التحول نحو هذا النظام في جميع أنحاء العالم. وبالتالي، اعتمدنا منهجا تحليليًا لمناقشة النموذج الذي اقترحه كل من جونز ومورلاند (2015). وقد أظهرت النتائج أنّ النموذج المذكور منسجم وشامل. كما قد يكون التقييم التكويني والتدريس بالكفاءات أساسيان لتطوير المعرفة البيداغوجية للمحتوى من خلال تتبع تقدم الطلاب باستخدام الاختبار التكيفي المحوسب والقياس المبني على المنهج الدراسي.

Keywords

competency-based teaching ; e-learning ; formative assessment ; pedagogical content ; modern technologies ; تدريس بالكفاءات ; تعليم رقمي ; تقييم تكويني ; محتوي بيداغوجي ; تكنولوجيات حديثة