المداد
Volume 4, Numéro 2, Pages 28-59
2016-12-15
Auteurs : زينب صديقي .
Every year a large number of students decide to attend French schools to complete their studies, but even if they have a linguistic level in the French language allows them to pursue their studies abroad, but they face difficulties and bumpy was told to do so. The aim of this article is to know the obstacles faced by the Algerian student and that we believe are related to the culture of country-specific teaching problems. This funeral inferred from the in vivo study in "Runlb" area) Stetiaan - Gronobl- Lyon (where the distribution of questions to 23 students Algerian them were four females and 19 males and enrichment of the dialogue was conducted personal interviews with these students الملخص في كل سنة عدد كبير من الطلبة يقررون الالتحاق بالمدارس الفرنسية لإتمام دراستهم ,لكن حتى وان كان لديهم مستوى لغوي في اللغة الفرنسية يسمح لهم بمتابعة دراستهم في الخارج إلا أنهم يواجهون صعوبات وعرا قيل في ذلك. الهدف من هذا المقال هو معرفة العراقيل التي يواجهها الطالب الجزائري والتي نعتقد بأنها مشاكل متعلقة بثقافة التدريس الخاصة بكل بلد. وهذا مأتم استنتاجه من الدراسة المجراة في منطقة” رونلب”)ستيتيان - غرونوبل- ليون( حيث تم توزيع أسئلة علي 23 طالب جزائريكان منهم 4 إناث و 19 ذكور والإثراء الحوار تم إجراء مقابلات شخصية مع هؤلاء الطلبة للتعمق أكثر في هذا المجال.
الطلبة ؛ المدارس الفرنسية ؛ صعوبات التلع ؛ اللغة الفرنسية ؛ ; difficultés linguistique ; étudiants ; université française
لوصيف لخضر
.
Zinab Seddiki
.
pages 182-202.
Alaje Olubunmi
.
pages 97-106.
Aouali Naoual
.
pages 92-106.
Benatta Fatima Zohra
.
pages 693-715.
تيهامي وداد
.
حامد منيرة
.
ص 27-37.